Mediatraining

Hoe gaat u om met lastige vragen?

U bent aangewezen om de media te woord te staan tijdens een crisis. Een belangrijke en moeilijke taak. Hoe zorgt u ervoor dat u goed samenwerkt met journalisten en lastige vragen pareert? Hoe gaat u om met het delen van gevoelige informatie? Hoe beter u bent voorbereid op uw taak als woordvoerder, hoe makkelijker het is om uw boodschap helder te verwoorden. Deze training leert u hoe u dat doet. 

Direct plannen?

Bel 088-166 3000 

MAIL ONS
De training leert u:
  • Hoe kun je het verhaal goed overbrengen?
  • Hoe blijf je bij je boodschap?
  • Omgaan met (lastige) vragen
  • Hoe kun je rust bewaren?
  • Houding en stemgebruik
  • Werkwijze van journalisten
  • Voorbereiden op een interview
  • Persprotocol
  • Non-verbale communicatie
  • Organiseren van een persconferentie 
  • Cameratraining

Communiceer vroeg en vaak

Tijdens een crisis benaderen de media u vaak voordat alle feiten bekend zijn. Niet reageren is geen optie. Daarom is het belangrijk dat bedrijven hun waardes communiceren en laten zien dat ze toegewijd zijn aan de mensen die geraakt zijn door deze crisis, ook al heb je nog niet alle feiten.
Bron: Harvard Business Review
Lees het complete artikel